-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45821 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

درباره گفتگوي تمدنها مقداري توضيح دهيد
((برخورد يا مصاف تمدنها)) نام مقالهاي از

((هانتينگتون)) است كه در آن به بررسي بعضي از

تمدنها پرداخته و در آن ترسيمي خونين از تمدن

اسلامي نشان داده است. او هم چنين سعي كرده

است نوعي رويارويي خطرناك و خيالي را بين

تمدن اسلامي و غرب ترسيم كند. اين مقاله از

جهات متعددي مخدوش و نادرست ميباشد و از

همينرو متفكران و انديشمندان بسياري در نقاط

مختلف جهان، به رويارويي با آن پرداختند. از طرف

ديگر با توجه به اين كه ديدگاههاي نامبرده در تنظيم

استراتژي ايالات متحده آمريكا نقش دارد، خوف

اين كه زمينهاي براي تحركات نظامي گستردهاي از

سوي آمريكا باشد، بعيد نمينمايد.

براي آگاهي بيشتر در اين زمينه ر . ك : مجله

سياست خارجي، وزارت خارجه جمهوري اسلامي

ايران.

((گفت و گو يا ديالوگ بين تمدنها)) رويكردي در

مقابل نظريه هانتينگتون

ميباشد. اما اين كه ديدگاه اسلام در اينباره

چيست، مربوط به چگونگي اين ديالوگ ميباشد. با

توجه به اين كه ديالوگ و گفتمان بين تمدنها به

اشكال مختلف و مبتني بر اصول و ديدگاههاي

مختلفي ميتواند شكل بگيرد، لازم است

انديشمندان مسلمان، الگوي خاص و متناسب با

اصول اسلامي در اين زمينه تدوين و اجرا نمايند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.